söndag, januari 03, 2016

Ett nytt år,igen 2016



Så var det ett nytt år.
Igen.
I vår familj har vi haft ett kämpigt 2015 med lunginflammation
influensa och förkylningar om vart annat.
Vi får hoppas att 2016 blir ett bättre år när det gäller sjukdomar.
Arbetsmässigt har jag i friska perioder jobbat bra med en del fina resultat.
Annlis Kreüger och jag gjorde en mycket fin utställning på
 Hamnmagasinet i Varberg  (Olik&Lika) 
En mycket välbesökt utställning som pågick över sommaren.
Stormar har vi drabbats av, och många gamla stora träd ligger
 fortfarande som ett plockepinn i parken.Men skall tas omhand vad det lider.
En Italienresa hann vi med på sensommaren.Denna gång Sardinien.
Julen var mycket lugn utan julklappar denna gång,och det gick bra.
Tove, min hustru hade flunsan med hög feber mellan varven.Det är nu bättre men tog lång tid.

Jag har tagit nytt tag i penslarna och har hängt några nya målningar på 
gång i mitt Lilla Galleri.
Det är skönt att kunna hänga ett antal målningar tillsammans,så man ser vart man är på väg.
Man får liksom ett nytt perspektiv då man flyttar målningen från staffliet till galleriväggen.
En serie grafiska blad Giclée tryck under samlingstiteln "Biscaya" .har jag
 också åstadkommit under 2015.

Här några bilder från nyhängning  i Lilla Galleriet



























Inga kommentarer: